De Vereniging

Wie zijn wij?

De Vereniging

Wie zijn wij?

Onze vereniging heeft meer dan 200 leden die een passie delen voor de Kolibri, ongeacht leeftijd of geslacht. Hiertoe behoren ervaren zeilers die hun allereerste Kolibri jaren geleden hebben gebouwd, evenals jonge enthousiastelingen die een Kolibri hebben gekocht en graag aanpassingen maken.

Wij zijn mensen die van zeilen houden en onze  expertise en ervaring met anderen willen delen. Door samen te komen, hopen we van elkaar te leren over het onderhoud van de boot en zeiltechnieken om onze vaardigheden op het water te verbeteren.
Of onze leden nu ervaren zeilers zijn of nieuwkomers in de sport, zij genieten van het zeilen en willen onze kennis van de Kolibri uitbreiden.

Wat doen wij?

We zijn een groep mensen die gepassioneerd zijn over zeilen en het onderhouden van onze boten. We komen regelmatig samen op verschillende evenementen, zoals races en excursies. Daarnaast nemen we deel aan evenementen die worden georganiseerd door andere zeilorganisaties. Bovendien organiseren we verschillende sociale evenementen en activiteiten om leden met elkaar in contact te brengen en ervaringen te delen.

Om onze leden op de hoogte te houden, brengen we elk kwartaal een nieuwsbrief uit, genaamd de “Kolibrief”, en beheren we een informatieve website. We hebben ook een WhatsApp-groep voor onze actieve leden, waar zij samen ervaringen kunnen uitwisselen en met elkaar in discussie kunnen gaan.

Leden kunnen zich ook aanmelden voor onze WhatsApp-groep, het VKZ-Trefpunt, waar ze in contact kunnen komen met andere leden en belangrijke updates en informatie kunnen ontvangen. Om lid te worden van de groep, stuur je eenvoudig een bericht naar Joke Dekker op 06-28207005 of Piet van der Burg op 06-23627879.

De vereniging onderhoudt een Facebook groep en heeft een Instagram account.

Bestuur

Het bestuur is belast met het besturen van de vereniging. De vereniging wordt in en buiten rechte vertegenwoordigd door twee gezamenlijk handelende leden van het dagelijks bestuur.

Patrick Dierks

Nina Hoogland

Ad Groeneveld

Penningmeester en Ledenadiministratie

Joke Dekker

Evenementen- en communicatie commissie

De evenementen- en communicatiecommissie is verantwoordelijk voor het opstellen van en leiding geven aan de uitvoering van het evenementenprogramma, het uitgeven van de Kolibrief, het Jaarboek en het beheren van de website en andere social media van de vereniging.

Gerrit van Suijdam

Coördinator

Piet van der Burg

Evenementencomissie

Piet Smit

Evenementencomissie

Joke Dekker

Ab Bult

Kolibrief

Rudy Schoonveld

Regiocoördinatoren

De regiocommissie bestaat uit ervaren en toegewijde leden, verspreid over het hele land! Ze delen hun passie voor zeilen met Kolibri en organiseren kleinschalige activiteiten om kennis en ervaring te delen. De leden van de commissie zetten zich ook in om nieuwe leden persoonlijk te verwelkomen bij de VKZ en hen te voorzien van informatie en voorlichting over de vereniging. Dankzij de regiocommissie kunnen we samen genieten van de mooie sport van het zeilen en elkaar verrijken met waardevolle ervaringen en kennis.

Piet van der Burg

Regio oost

Wateren in de provincies Overijsel, Gelderland, Utrecht en Flevoland

Piet Smit

Regio West

Wateren in de provincies Noord- en Zuid-Holland tot aan de Maas

Paul Stroosnijder

regio zuid

Wateren rond de Zuidhollandse en Zeeuwse eilanden, Noord-Brabant en Limburg

vacature

Regio Noord

Wateren in de provincies Friesland (inclusief Waddeneilanden), Groningen en Drenthe

Statuten en huishoudelijk reglement
privacy
Heb je vragen?

Als je vragen hebt, meer wilt weten over de vereniging, over de Kolibri, het onderhoud van je boot, schroom niet om contact met ons op te nemen.